پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227002
شير سرد بهتر است يا شير گرم؟
تاریخ انتشار : 1395/08/22 09:25:56
نمایش : 1134
مزاج شير سرد است و در جهت استحکام و تقويت اعضاي بدن بسيار مفيد است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر نيستاني متخصص تغذيه گفت: شير سرشار از املاح و ويتامين‌هاي مختلفي است که به خاطر وجود مواد تشکيل دهنده‌ و کلسيم بالاي آن نوشيدني بسيار سالم و مقوي در جهت تقويت و استحکام استخوان‌هاي بدن و همچنين دندانهاي فرد مصرف‌کننده است.
 
وي بيان کرد: با مصرف روزانه و منظم شير مي‌توان از ابتلا به بيماري‌هايي همچون ديابت نوع دوم، سکته مغزي و بيماري‌هاي قلبي_ عروقي و کلسترول بد خون جلوگيري کرد.
 
اين متخصص با بيان اينکه مزاج شير سرد است، افزود: شير به خاطر املاحش براي از بين بردن چين و چروک پوست و جوان ماندن پوست صورت و همچنين براي لاغري و تناسب اندام بسيار مفيد و سودمند است، به طوري که اين ماده غذايي را مي‌توان جايگزين وعده شام نمود تا از چاقي رها شويم.
 
نيستاني ادامه داد: مصرف مداوم و با برنامه شير سبب کشش عضلات، استخوان‌سازي، مقاومت لثه و آرام‌بخش است و همچنين براي داشتن موهايي با ريشه قوي و ناخن‌هاي سالم و غيرشکننده مصرف شير را بايد در سرلوحه کار خود قرار داد.شير باعث سم‌کشي ميکروب‌هاي روده بزرگ، معده و سيستم گوارشي بدن مي‌شود.
 
وي در پايان گفت: شير حاوي ويتامين‌هايي چون امگا 3 و کلسيم است و به عنوان يک نوشيدني در وعده صبحانه به تقويت حافظه و انرژي بدن کمک شاياني مي‌کند.
 
وي در پايان افزود: افرادي که از مشکلات گوارشي رنج مي‌برند، بهتر است شير را ولرم در وعده صبحانه مصرف کنند و از آنجايي که شير مزاج سردي دارد بهتر است آن را ابتدا گرم و سپس ميل کرد.همچنين، براي از بين بردن باکتري‌هاي موجود در شير (تب مالت) پزشکان توصيه مي‌کنند آن را به مدت 20 دقيقه بجوشانيد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html